Waar is het klokje voor op dit tupperware bakje?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het kunnen zijn dat je hierbij de maand aan kunt geven waarop je een voedingsmiddel in de diepvries legt? De stand nu is dan bijvoorbeeld 12 = december, en als je weet dat je een bepaald voedingsmiddel of gerecht maximaal 3 maanden kan bewaren weet je dus dat je het in of voor maart moet consumeren. Ik verzin maar wat. Voor mij zou het niet werken, want soms gooi ik producten jaren te laat weg...

Antwoorden (1)

Hiermee kun je aangeven in welke maand je iets ingevroren hebt (januari = 1, februari = 2 etc). Op die manier kun je dus onthouden hoe lang iets al in de vriezer zit. Met de puntjes ertussen kun je de datum iets preciezer maken.