Kan het kwwad als een runderschijf nog wat roze van binnen is?

Wel bruin er omheen alleen best veel lichtroze plekken er omheen. Iets korter gebakken dan de aangegeven tijd. Ben altijd bang om voedselvergiftiging op te lopen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Nee, dat kan voor volwassen gezonde mensen geen kwaad. In restaurants wordt vaak gevraagd hoe men het rundvlees gebakken wil hebben. De keuzes zijn dan meestal (in het Engels) rare, medium rare of well done. Bij deze keuzes kan men er dus voor kiezen het rundvleesgerecht nog enigszins rauw te ontvangen. Daar zit geen gevaar in.

Mocht er toch wat mis gaan, dan heeft men misschien wat buikpijn of wat ongewone ontlasting. Niets om je zorgen over te maken. Voedselvergiftiging krijg je niet zo snel!

Ouderen, zwakke mensen, zwangeren en kinderen moeten overigens over het algemeen wel wat beter opletten met wat ze eten omdat zij wat kwetsbaarder zijn.

Toegevoegd na 23 minuten:
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Biefstuk#Bereiding.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een runderschijf die al enige tijd bij de supermarkt heeft gelegen en is gemaakt van gemalen vlees, moet je beslist niet rauw eten. Rauw rundvlees bederft snel en als het gemalen is, zitten de bacteriën van de buitenkant er doorheen gewerkt. Gehakt moet daarom ook niet langer dan een dag worden bewaard volgens het Voedingscentrum.