Waarom mag je eten niet in invriezen in een metalen pan?

Naar aanleiding van een vorige vraag over voedsel invriezen in een pan. Hier word als antwoord gegeven dat het nooit in metaal mag. Ik vraag me af waarom dat zo is. Gaat er is mis met het eten erin? Of vriest het metaal stuk in een gewone vriezer?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In de antwoorden op je andere vraag staat dat het wel mag hoor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@manonnetje3, dat klopt nu idd. Maar in eerste instantie was er 1 antwoord waarom werd beweerd dat je nooit eten in metaal mag invriezen. Dus ook niet in een pannetje. Dit antwoord is later verwijderd, waardoor de toelichting op mijn vraag nu niet meer lijkt te kloppen.
Overigens werd in dat antwoord zo stellig beweerd dat je nooit in metaal mag invriezen, dat ik daardoor nieuwsgierig werd. Of dat idd zo is en zo ja waarom dan wel.

Antwoorden (1)

Er is geen reden om voedsel niet in een metalen doos in te vriezen. Je kunt zelfs speciale metalen opbergblikken kopen voor dit doel (Het enige wat ik ben tegengekomen dat zuur in het eten het metaal zou kunnen aantasten).
Je moet wel oppassen dat je handen niet "vastplakken" aan het metaal als je het uit de vriezer haalt.
SimonV