In sushi wordt het meest rauwe zalm en tonijn gebruikt.

(Uit de bron:)
Voor de vis wil ik je aanraden een goede visboer te zoeken voor mooie rauwe vis. Rauwe zalm en tonijn zijn de meest gebruikte en ook meest gangbare soorten vis om te verwerken in de sushi.

Toegevoegd na 4 minuten:
Is al erder een vraag over gesteld.
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/koken-recepten/vraag/2889/rauwe-vis-best-gebruiken-sushi

Rauwe zalm gebruiken (in de link nog meer bruikbare tips)
Rauwe zalm kun je veilig eten, je moet wel met een aantal punten rekening houden:
Koop de vis bij een goede visboer en vraag of de vis super vers is. Vis uit de supermarkt is meestal niet vers genoeg.
Ruik aan de vis, de vis moet neutraal ruiken, er mag geen ‘vis’ lucht aanzitten.
De kleur van de filet moet glanzend zijn en niet doffig.
http://www.voedzaamensnel.nl/lunch/sushi-van-zalm-en-avocado/

Toegevoegd na 5 minuten:
Antwoord: nee de zalm in sushi gebruikt is rauw, niet gerookt. De gerookte zalm gebruiken wij bv op een toastje.