Dat hangt natuurlijk geheel af van de grootte en dikte van die schijfjes. Vergelijk een krieltje met een Bintje, dat zal heel wat in gewicht schelen. En dan kan je de plakjes dik of dun snijden. Dus een algemeen antwoord op deze vraag valt niet te geven.

Een middelgrote aardappel weegt 100 gram. Die zou je in 16 schijfjes kunnen snijden. En dan heb je met 200 gram dus 32 aardappelschijfjes. Het kan echter veel meer zijn, afhankelijk van het hiervoor uitgelegde.
Amadea
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
+
Bevroren aardappelschijfjes bevatten minder vocht dan 'verse'. Dus dat scheelt ook nog gewicht.
En dan kan het ook nog per aardappelsoort verschillen. Een kruimige (droge) aardappel is in verhouding lichter dan een vaste, compacte soort die meer vocht bevat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!