Is het schadelijk om de stickertjes die op appels zitten, op te eten?

Ik ben soms een beetje suffig, maar afgelopen week extra. Tot twee keer toe heb ik het stickertje dat op een appel zit, opgegeten. Kan dit kwaad, of verteert dit gewoon?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (2)

Nee hoor, daaraan ga je niet dood:)
Het gaat naar je maag en wordt daar door de maagsappen (zuren) verteerd en vervolgens met de rest van je maaginhoud (voedsel) via de buik naar de darmen en vervolgens uitgepoept.
Niets aan de hand dus.

Toegevoegd na 24 minuten:
Wat ik vergat, is dat je eigenlijk de appel goed moet schoon boenen voordat je deze met schil opeet. Niet meer voor de giftige bestrijdingsmiddelen, deze zijn verwaarloosbaar slecht tegenwoordig, maar wel om alle vuil en stof zo te verwijderen > en tegelijkertijd het stickertje ::))
Waarom niet schillen? Aangezien er veel vitamines in de schild zitten, is het veel beter de appel ongeschild op te eten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verteert gewoon en appels dienen ook kindvriendelijk te zijn dus er zal wel geen echte giftige stoffen zitten in dat plakkertje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Je geeft aan dat appels kindvriendelijk dienen te zijn. Hiervan geen verwijzing waarom dat zou moeten zijn (stenen zouden ook kindvriendelijk moeten zijn want ze liggen vaak in een tuin). Tuurlijk snap ik grotendeels wat je bedoelt, maar zouden alle appels dat ook zonder steeltje geleverd moeten worden (want is niet kindvriendelijk) Om die reden zouden er dan ook geen echte gifstoffen in zitten... Wel wat neppe gifstoffen, maar geen echte... Je conclusie, daar ben ik het mee eens. Denk niet dat het schadelijk is, maar de beredenering / onderbouwing is mijn inziens echt niks.