Waarom blijven sinaasappels tegenwoordig maar zo kort goed?

Als je ze koopt zijn ze vaak al na een dag of drie echt oud en muf.... en vaak zijn ze al meteen niet lekker... ik herinner me dat toch anders van vroeger....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Sinaasappels worden tegen de winter geoogst en vervolgens opgeslagen. De sinaasappels die je nu koopt zijn eigenlijk al te oud. Het is een winterfruit, dus in het voorjaar en zomer zou je ze niet moeten eten, ze komen dan uit koelcellen en als ze dan op kamertemp. komen bederven ze heel snel.

Tegenwoordig is het zelfs zo erg dat je sinaasappels van meer dan een jaar oud eet. Geldt trouwens ook voor appels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze worden te onrijp geplukt, ze zijn dan echter wel al oranje.
Onrijp fruit is bij vervoer minder kwetsbaar, maar de houdbaarheid is veel korter, ieder stootje kan een beurse plek veroorzaken en iedere beurse plek kan gaan rotten.