Hoe heet mag de olie voor vleesfondue zijn? (zie toelichting)

Ik heb een hele oude elektrische pan ( National tempura-fondue) die het nog steeds super doet. Gezienzijn ouderdom ben ik me aan het orienteren op (ooit!) een nieuwe pan, en ontdek dat de meeste pannen verhitten tot 190 graden, terwijl die van mij tot 400 graden gaat. Wij fonduen altijd op 380 graden....gaat perfect! Zal een pan die tot 190 gaat dan hetzelfde goede, en snelle resultaat geven?
Alle reacties, tips commentaar welkom, alleen geen doemscenario's

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7K

Antwoorden (1)

Ik denk dat jouw fonduepan de temperatuur in Fahrenheit aangeeft, dan kan dat wel ongeveer kloppen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.omrekenen.nl/fahrenheit/
jc54
7 jaar geleden
BarendV
7 jaar geleden
+1. Gemiddeld zal geen olie die geschikt is voor consumptie bestand zijn tegen een hitte boven het rookpunt rond de 230 C en zal het in de fik vliegen of zelfs exploderen. Natuurkundig feit, geen doemscenario.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat denk ik ook. Dat is een uitstekende frituur-temperatuur. 380 graden célsius......dan is de olie allang zwart aan het walmen en verbranden, en wordt het een gevaarlijk soort instant cremeren. Dus ik ga er van uit dat je gelijk hebt.