Hoeveel vlees voor een BBQ per persoon?

Ik heb binnenkort een BBQ voor 30 personen, waarvan 21 volwassenen (leeftijden van 13 tot 35 jaar) en 9 kids (leeftijden van 0 tot 10 jaar).
Hiervoor heb ik het volgende gekocht:

- 6,4 kilo kipfilet;
- 3 kilo gemarineerde drumsticks (25 stuks);
- 1,6 kilo speklapjes;
- 800 gram braadworsten (12 stuks);
- 600 gram chipolata worstjes (12 stuks);
- 20 stokbroden;
- 2 bakken salade van 1 kilo (huzaren en rundvlees);
- 2 dozen hamburgers (24 stuks) voornamelijk voor de kids;
- 2 dozen frikandellen (40 stuks) voornamelijk voor de kids;
- frietjes voor de kids;
- en natuurlijk de sauzen en drinken.

Is dit voldoende?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10K
Antoni
7 jaar geleden
De salade is misschien te weinig. Je zou ook (andere) groente en/of aardappeltjes erbij kunnen serveren. Die kunnen dan waarschijnlijk wel beter op een gewoon gasfornuis worden bereid.
Antoni
7 jaar geleden
Stukjes komkommer of tomaat serveren is ook aan te raden.

Het beste antwoord

Voor de gemiddelde BBQ reken je in totaal op 300 tot 350 gram vlees per persoon (kinderen hebben meestal genoeg met minder dan de helft). Hou er wel rekening mee dat sommige stukken vlees nog een bot bevatten (T-bone steak, ribbetjes, lamsrack, …) en je in dat geval dus best iets meer rekent.

Vis:

Serveer je enkel vis op de barbecue dan reken je in totaal best op 250 tot 300 gram vis per persoon. Dit is dus voor het geval je enkel vis serveert in plaats van vlees, serveer je beiden dan kan je dit verdelen, bijvoorbeeld 150 gram vis en 200 gram vlees per persoon.

Bijgerechten/groenten:

Gemiddeld reken je bovenop het vlees of de vis nog zo’n 150 à 200 gram voor bijgerechten zoals groenten, aardappelen, pastasalades, ...
fremar
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Plus, ben ik het helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van mij ook een plus, hou je ook rekening met de gasten die geen of weinig vlees eten? Als je niet zeker weet of iedereen vlees eet, is het de moeite om na te vragen. In jouw boodschappenlijst lees ik alleen stokbrood, wat geschikt is voor deze mensen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een paar vegaburgers kan idd handig zijn, of je moet zeker weten dat je alleen carnivoren op bezoek krijgt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thanks!