Reken voor je zelfgemaakte nasi in een 3 sterren vriezer 3 maanden houdbaarheid.
Amadea
8 jaar geleden
jc54
8 jaar geleden
En na een half jaar is het ook nog goed te eten.
esth0r
8 jaar geleden
Het is dus niet zo dat het na 3 maanden "gevaarlijk" voor de gezondheid zou kunnen zijn (lijkt me stug, -18 is best koud)
paulus811
8 jaar geleden
Ik vind persoonlijk nasi uit de vriezer niet te eten, al is het maar 1 dag ingevroren geweest. Kip bijvoorbeeld krijgt een laffe vlakke smaak en groenten worden slap. Het is makkelijk te maken en met de juiste hoeveelheden gooi je niets weg, dus mijn advies is niet invriezen en iedere keer vers maken.
tinus1969
8 jaar geleden
Stond ook laatst in de Volkskrant; in diepgevroren producten groeien geen bacteriën maar na enige tijd loopt de smaak etc achteruit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb wel eens nasi van meer dan een jaar oud uit de vriezer gegeten, zat weinig smaak en structuur meer aan, maar ben er niet ziek van geworden. Je moet trouwens geen nasi laten staan zonder het in te vriezen, in de rijst vermenigvuldigen bepaalde bacteriën zich dan snel. Daar kun je wel goed ziek van worden. (zelfde geldt voor pasta meen ik)