Ze zijn zeker niet ongezond. Samen met augurken worden ze veel gegeten bij sla en verwerkt in salades.
Ze zijn groenvoer en hebben vezels, soms worden ze ter vervanging van uien [rood/geel/sjalot of lente-ui] gebruikt , maar samen als aanvulling kan ook , ze hebben een fris zoet/zure smaak.

Toegevoegd na 8 minuten:
>>Zilveruitjes zijn een oer Nederlands product, dat bovendien ook nog lekker en gezond is. Ze bevatten niet alleen veel vitamines (A, B, C en E), maar ook heel weinig calorieën. Daarnaast zijn zilveruitjes rijk aan antioxidanten en bevatten ze stoffen die een helende werking hebben bij verwondingen. Deze mooie kleine uitjes worden al meer dan 100 jaar in ons land geteeld en wereldwijd geëxporteerd. [zie 1e bron]

>>Net als alle uien bevatten zilveruien zwavelhoudende etherische olie, vitaminen en mineralen. In de natuurgeneeskunde gaat men ervan uit dat uien bloeddruk en cholesterol verlagend werken, de eetlust bevorderen en slijmoplossend werken bij verkoudheid en bronchitis. [zie 2e bron]

>>Zilveruitjes zijn een oer-Nederlands product. Deze mooie kleine uitjes worden al meer dan 100 jaar in ons land geteeld en wereldwijd geëxporteerd. Zilveruitjes bevatten weinig calorieën en geen vet, wel zijn ze rijk aan vitamine A, B, C, en E. Minder bekend is dat ze een helende werking hebben bij verwondingen. [zie 3e bron]
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zilveruitjes zijn zeker gezond!
Zij bevatten namelijk zwavelhoudende etherische olie, mineralen én vitaminen.
Ze zijn rijk aan vitamine A, B, C en E.
Ben je verkouden dan werken ze slijmoplossend én ze hebben een bloeddruk- en cholesterolverlagende werking. Ze hebben eveneens een eetlust opwekkend effect.
amc