waarom kom je aan in gewicht als je 6weken melk vrij eet/drinkt?

Hai
Ik heb waarschijnlijk een melk allergie en moet daarom 6weken melk vrij eten en drinken en moet zelfs eigeel en noten en soja ook vermijden. Voor noten en soja heb ik al een allergie. Maar nu doe ik dit en eet en drink lactose vrije producten maar ik kom wel aan. Ik sport 12 uur in de week (wedstrijdzwemmen) en woog 62 en nu zit ik op 65.4 en de ene dag op 64. Ik ben 1.79 en 15 jaar maar ik voel me wel onzeker dat ik aan kom en eet wel gezond en soms eens wat lekkers. Iedereen zegt wel dat je het niet ziet aan mij dat ik wat ben aangekomen. Hopelijk wetn jullie hier antwoord op.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gewichtsverschil kan veel oorzaken hebben. Misschien moet je ongesteld worden, dan kun je ook vocht vasthouden waardoor je tijdelijk zwaarder bent. of je hebt wat extra spieren opgebouwd ( die zijn zwaarder dan vet) Kijk dus nog een tijdje of het nu stabiel blijft, en niet elke dag wegen, want per dag kan het al schelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met 62 kg bij 179 cm was je te licht.
Het is goed mogelijk dat je door constante diarree voedingstoffen slecht opnam; ondergewicht is een bekend symptoom van allerlei intoleranties en opnamestoornissen. Doordat je nu gezond eet en geen diarree meer hebt, neem je je voedsel beter op en ga je naar een normaal gezond gewicht (in jouw geval, circa 65-75 kg).