Wie herkent dit snoep- of dropsoort?

Hoe uitgebreid het internet ook is, ik lijk er maar niet in te slagen een bepaalde snoep- of dropsoort op te sporen, welke een jaar of 10 geleden zeker nog gewoon verkocht werd bij de lokale snoepboer (waarschijnlijk ook bij Jamin).

Ik kan echter niet duidelijk bepalen of het om een snoep- of dropsoort ging.

De vorm komt overeen met een ruitvorm (+/- 4 x 2,5cm) en ze zullen niet veel dikker zijn geweest dan 3 á 4 mm. Qua kleur: donkergrijs tot zwart, waarbij de vacht aan beide kanten glad en 'vettig' leek te glimmen en kon worden uitgerekt zoals bij de welbekende roze/geel-kleurige (en tevens ruitvormige) spekjes.

Dit donkere in combinatie met de structuur deed me twijfelen aan drop. De precieze smaak kan ik me niet echt meer herinneren, maar komt volgens mij eerder in de buurt van drop dan snoepgoed.

De 'vacht' komt enigszins overeen met trekdrop:
http://www.eucalypta.nl/contents/media/Trekdrop.jpg

Qua structuur komen ze het meest in de buurt van deze afbeelding (alleen dan een stuk minder dik):
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0768/0649/products/Salty-Salmiak-Diamonds-Meanblackfox-Black-Licorice-Store_grande.png?v=1431943260

Wie bezorgt mij mijn nachtrust terug? ;)

Dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.2K
Amadea
8 jaar geleden
Waren ze zoet of zout?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moest me registreren hiervoor, maar ik lig ook wakker en weet de naam niet. Ik weet exact het soort drop dat je bedoelt. Breder dan de zoute variant maar ongeveer even lang. Zoet van smaak, er staat me bij (het is te lang geleden) minder zoet dan de trekdrop. Flexibel met dezelfde structuur van trekdrop... Ik moet dit ook weten, zo nodig loop ik elke snoepwinkel binnen die ik tegenkom. De enige mogelijke verwijzing die ik tegenkwam op internet was (ik geloof dat het over laxerende werking ging van trekdrop):
"er is echter nog een soort drop waar dit bij voorkomt, misschien wat minder bekend dit heet blackdrop dit is ook een zachte drop en heeft de vorm van een ruit." van ene anonieme Trudy.

Het beste antwoord

Ik zocht/zoek ze ook al heel lang! Ben erachter dat ze Blackdrop heten, werden verkocht door Astra en zag ook de naam Faam drop voorbij komen! Ik kwam 1 site tegen waar ze verkocht werden maar die vertrouwde ik niet helemaal, anneke's snoepkraam vond ik ook maar daar zijn ze niet meer leverbaar :-( hoop dat ze gauw weer eens ergens verkocht gaan worden, ze zijn heerlijk! Vroeger haalde ik ze op de markt maar nooit weer gezien helaas!
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wauw! Na meer dan 4 jaar toch nog een antwoord, haha. Dit zijn ze! Waarschijnlijk weet niemand buiten jou en mij wat dit is! En precies! Ruitvormig en 'vettig' qua 'vacht'. Dank voor je moeite! Hier nog een afbeelding: http://www.martijnnissen.nl/Snoep/blackdrop.jpg

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je de jujubes bedoelt.
Zijn platte brokken.