Waardoor smaakt de lindebloesemhoning bitter?

Potje lindebloesemhoning bij imker op braderie gekocht,is verder niks aan te zien.

8 jaar geleden
2.2K
Rieneke1
8 jaar geleden
Schijnt zo te horen. Niet verwarmen, want dan wordt de bittere smaak geprononceerder.
http://dutch.alibaba.com/product-free/linemelle-lime-blossom-honey-139713674.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedorven zal het niet zijn.

Het beste antwoord

Elke honing heeft een andere smaak omdat het van verschillende bronnen afkomstig is.
Lindenbloesemhoning heeft altijd een kenmerkende smaak, en geurt al enigszins 'houtachtig', of heeft een mentholgeur...het stamt namelijk van de bloesem van een boom en die honing smaakt sowieso al anders dan honing die afkomstig is van bloemen, planten of heesters. Van dennen- of kastanjehoning moet je bijv. ook houden, omdat ze heel anders smaken dan die van geurige bloemen. De smaak heeft echter wel een eigen karakter en past bijv. wel goed bij een kruidenthee of een sorbet van bijv. citroen.

Sommige imkers voeden hun bijen ook wel eens bij met suiker en veel suiker kan ook bitter gaan smaken. Een goede imker zal geen toevoegingen toestaan van andere smaken, maar ze zijn niet allemaal alleen bezig met een goed produkt en vinden de winst het belangrijkste. Op een braderie ga je ervan uit dat de mensen het uit liefde doen of uit vaktechnisch perspectief. Je weet echter niet in hoeverre ze gecontroleerd worden en dan kan het voorkomen dat een honing minder lekker smaakt dan dezelfde honing die je bij een ander gekocht hebt.
amc
8 jaar geleden
flyingcrow
8 jaar geleden
Bedankt.