Waar kan ik een reep gepofte rijst met witte chocola kopen?

Vroeger bij de benzine pomp kreeg ik wel eens van mijn moeder een reep gepofte rijst met een laagje witte chocola. Zo lekker. Maar onvindbaar.
Als ik nu op internet er naar zoek vind ik voornamelijk chocola met rijst. Maar wat ik zoek is echt meer rijst met een heel klein beetje witte chocola er om heen maar de rijst was naar mijn idee wel goed zichtbaar

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Amadea
8 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig rijstwafels met een laagje chocola te koop. Lijken die wat betreft de smaak er niet op?
Pieterke
8 jaar geleden
Albert Heijn heeft witte chocolade met crispy rice. Het merk is Delicata. Daar zit best veel rijst in. Misschien is dat wat voor je.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi, Dit is niet een reep, maar wel gepofte rijst met een laagje witte chocolade. Dus wellicht dat je dit wat vindt. http://chef99.com/products/p/dHRfVFRfRjczMTI5OC4xMTM3MzY0/Zonnatura-Rijstwafels-yoghurt-100g

Antwoorden (2)

Als het goed is heten deze repen brunchy's. Ze zijn o.a. verkrijgbaar bij de Boni en de Aldi.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vermoed dat u deze bedoelt. De afbeelding is volgens mij bij dit soort producten standaard enigszins misleidend, doordat de omhullende witte laag bovenop de reep niet getoond wordt zodat je kunt zien wat er binnenin zit. Want dat is inderdaad wél zo belangrijk.
https://www.kruidvat.nl/kellogg-s-rice-krispies/p/3534077

Zonodig ook te bekijken via deze afbeelding zonder tekst: https://www.kruidvat.nl/medias/sys_master/front/prd/8981982052382.jpg

De bevestiging dat de witte laag, in afwijking van de afbeelding, bij dit soort repen ook bovenop zit komt uit onverwachte hoek:
“Kellogg’s flikt ook zo’n kunstje met hun Frosties-reep. Als eerste in de lijst vermeldt het ‘Kellogg’s maïs-vlokken’. Die bestaan uit maïs, suiker, gerstmoutaroma, zout en vitaminen. De witte laag van gecondenseerde melk erover zit natuurlijk ook boordevol suiker. Door de totale hoeveelheid suiker in het product op te splitsen, houden ze de suiker dus kunstmatig van de eerste plek.”
http://www.vn.nl/verhulde-suikerbommen-en-de-meest-misleidende-voedselverpakkingen/
En door de witte laag bovenop niet te tonen houden ze in dit geval u en mij op een begrijpelijke manier van het gezochte resultaat weg!

Toegevoegd na 7 minuten:
Deze zijn denk ik volop te vinden in alle goed gesorteerde supermarkten, maar misschien niet zo gauw in de schappen bij de bekendste prijsvechters. Of dan misschien alleen onder een ander merk of een huismerk.