Waar vind ik een mosselvangst op Schiermonnikoog?

Ben nu op Schiermonnikoog en hou van mosselen, waar kan ik die plukken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Erna55
8 jaar geleden
Vraag eens aan een "local" of er een plaats is waar je mag gaan zoeken.
Sommige mosselbanken zijn uitgezet, wanneer je daar gaat plukken is dat net zoiets als stropen.

Antwoorden (1)

Het is al langer bekend dat het plukken van wilde mosselen niet gezond is omdat de zelfgeplukte mosselen leiden tot maag - en darminfecties gezien er veel ziekteverwekkende microben in zitten.
U heeft het meeste kans mosselen te vinden als de zee eb is, omdat de mosselen in zogenoemde mosselbanken zitten (in het zand) , Verder raad ik aan alleen goedgekeurde mosselen te eten!