mijn gister gemaakte kippensoep ruikt vreemd, hoe kan dit?

Vandaag geproefd, smaakt verder niet vreemd ofzo. Maar de geur die er aan zit ruikt een beetje naar hele sterke kaas of zoiets.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.7K
Amadea
8 jaar geleden
Welke ingrediënten heb je gebruikt, en wat lag er tijdens het bereiden wellicht in de keuken te geuren? Toen ik (lang geleden) een kwarktaart had gemaakt terwijl mijn vader ondertussen met vloeibaar plastic bezig was iets te repareren smaakte die taart later naar dat vloeibare plastic.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Qua ingrediënten, alles zowieso vers
Kippenboutjes, soepgroenten, bouillonblokjes, vermicelli.
Heb gister ooj polenta met witte truffel gemaakt,maar heb niet het idee dat het daar naar ruikt l.
Heb dit nog nooit eerder gehad.

Antwoorden (2)

kippensoep,en prei.ruikt niet meer goed.veel voorkomend.na enkele uren al kan de prei gaan gisten in de soep.vertrouw je neus en weg ermee.
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Vraagsteller noemt geen prei?
Rieneke1
8 jaar geleden
Ze noemt wel soepgroenten, en meestal zit daar wel prei in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kippensoep ruikt bij mij ook wel eens vreemd, maar gooi het nooit weg zolang het goed smaakt. Wanneer je soep zuur is, proef je het wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weg ermee zou ook mijn advies zijn +
Voor je het weet heb je een voedsel vergiftiging met alle bijkomstigheden van dien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tsja ook ik zou aanraden geen risico te nemen. Waarschijnlijk heb je de kippensoep te langzaam laten afkoelen. Voor de volgende keer: na het koken uit de pan scheppen wat je gebruikt. daarna de rest van de soep au bain marie afkoelen (dat werkt net zo goed als au bain marie opwarmen), ververs na 5 en na 20 minuten het koelwater. Zodra de soep handwarm is, in de koelkast zetten en na 1 uur invriezen!
De geur die je ruikt is waarschijnlijk wat indo's amies noemen en wordt op de een of andere manier veroorzaakt door de kip. Je kunt dit voorkomen door de kip voor gebruik met citroensap te wassen en vervolgens goed af te spoelen.