Kan ik wit uitgeslagen varkensvlees nog eten?

Ik wilde het varkensvlees uit mijn diepvries halen, maar toen bleek dat het plastic open was en het vlees dus niet meer afgedekt lag. Het heeft nu een soort witte aanslag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.4K
Rieneke1
8 jaar geleden
Is uitgedroogd, en zal niet meer smaken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed genoeg voor bami of nassi
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is inderdaad voor in de bami. Dank je wel voor jullie antwoorden :)

Antwoorden (2)

Na aanleiding van mijn ervaring:
Het vlees is niet bedorven maar zal een vieze geur geven tijdens het bakken en de smaak zal ook aangetast zijn. Ik vind dat dusdanig vies dat zulk vlees bij mij in de vuilnisbak gaat.

Als ik jou was. En je wilt het toch proberen. Bak het op maar zonder de groenten en bami. Proef het dan. Als je niets verkeerds proeft of ruikt kan je het gewoon gebruiken. Maar als je alles er al doorheen hebt en je vindt het vervolgens vies is dat natuurlijk helemaal zonde en chagrijnig.
8 jaar geleden
Als je vlees wit is uitgeslagen heeft dat "vriesbrand" opgelopen. Vriesbrand komt voor als diepgevroren producten hun verpakking verliezen of deze beschadigd raakt. In feite zijn deze producten gevriesdroogd op een foute manier, in ieder geval is de smaak en textuur naar de knoppen. Het enige dat je nog kan doen is het vlees koken en aan je hond of kat voeren, als je er eentje (of meerdere) hebt natuurlijk. ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik denk niet dat mijn kat het nog blieft.