malocha. Kan dit 'n spaanse lekkernij zijn?? Kan niks vinden op google.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ha Panteao!!
"Manchado" is in Portugal, in het Portugees. In Spanje is koffi met een klein beetje melk een "cortado" (=versneden), en met heel veel melk de beroemde "café con leche".
Koffie met gecondenseerde melk noemt men in het Spaans "café bombón".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk Panteao!
Je Portugees is waarschijnlijk beter dan de mijne, maar mijn Spaans is zeker beter! :-)

Antwoorden (2)

kan wel "mallorca" (spreek uit als maijorka) het is een likeur wat ze in Spanje na het eten uit een klein glaasje drinken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga er van uit dat "malocha" is hoe je in het Nederlands hebt geschreven wat je gehoord hebt, en dan klinkt een beetje als het Spaanse woord "milhoja" of "milhojas" (de 'h' is stom en de 'j' spreek je uit als 'ch')

"Milhojas" betekent letterlijk "duizend bladeren", en de naam (je raadt het al) komt omdat dit toetje bladerdeeg bevat.
Dat is inderdaad een Spaanse lekkernij, die je het beste kan vergelijken met een tompouce, de Nederlandse versie van de "milhojas" (en niet andersom, want bladerdeeg is in Europa geïntroduceerd via Spanje, door de moren die in Spanje hebben geheerst tussen de 7e en de 15e eeuw)

Google gewoon op "milhojas" en je komt duidend en één foto's en recepten tegen.