Waarom zijn vleesdieren wit van kleur?

Dieren als kip, eend en konijn zijn vaak wit wanneer deze voor slacht bedoelt zijn.
Waarom is dit?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb het dan over de huidkleur vóór het slachten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Wat bedoel je met wit en wanneer als ze geslacht zijn of daarvoor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Witte veren of haren vóór het slachten
ronron1212
9 jaar geleden
Dus konijnen zijn altijd wit en eenden ook?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijkt u maar verder, ik verwacht geen antwoord op deze vraag van u.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo wat bedoel je precies met eend?
ronron1212
9 jaar geleden
icthelpert wat jij verwacht doet er niet toe maar het klopt niet wat je vraagt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Dieks, wellicht geeft de volgende link antwoord op uw vraag: http://lmgtfy.com/?q=Eend
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, die eenden op die link zijn niet wit,
Je vraag klopt inderdaad niet.
ronron1212
9 jaar geleden
Je hebt ook witte eenden maar inderdaad niet op die link.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt Ik zag laatst nog een witte eend op het midden van de weg.
En een blauwe in de boom.

Het beste antwoord

Voor de slacht bedoelde dieren worden geselecteerd op snelle groei en gemakkelijk vermeerderen. Als je op kleur wilt gaan fokken kost dat altijd meer moeite en heb je minder snelgroeiende dieren. Het gaat dus in feite om het rendement van het fokken en groeien, dus om geld, dat er niet naar kleur wordt gekeken. Het vlees telt uiteindelijk en niet vachtkleur.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord maar waarom zijn deze dieren dan wit en niet iets anders? Is de kleur eruit gefokt?