Zure tomatensoep gegeten... en nu erg last van maagbrand, heeft dit met elkaar te maken?

Heb ineens behoorlijke maagbrand. (zit al aan de rennie's)
Nu te bedenken dat ik vanavond behoorlijk zure tomatensoep gegeten heb...
Zal dit met elkaar te maken hebben?
Gezien ik vrijwel nooit last heb van maagbrand.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
was de soep over datum?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die zelfde dag vers gemaakt...
Schoonmoeder is niet zo goed in koken. Bestond voornamelijk uit water + bullion blokjes met tomatenpuree...

Het beste antwoord

Als je de soep zelf hebt gemaakt van verse tomaten, dan is de kans aanwezig dat je er last van krijgt. Normaal zijn tomaten van nature al aardig voorzien van zuur en in soep eet je er gelijk een heleboel. Soep in blik of uit een poeder etc, daar zit heel veel suiker en andere dingen in die de soep minder agressief maken voor je maag. Na of bij toamatensoep even een melkproduct gebruiken (brood met beetje kaas is al genoeg), dan is de kans dat je last krijgt van je maag veel kleiner.
Was de soep die je at al van een paar dagen geledene en daardoor half bedorven, dan zou je wel misselijk zijn geworden of diarree hebben gekregen. Vermoedelijk heb je inderdaad last gekregen van het zuur in de tomaat.