kun je een gebarste ei wat al in de winkel zo was alsnog eten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt aan de grote van de barst natuurlijk. Hoe groot is de barst?

Antwoorden (1)

Gebarsten eieren hebben een groter risico om met bacteriën besmet te zijn. Voor die paar centen zou ik het dus niet gokken.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist. Ik ben tegen voedselverspilling, maar een kapot ei, dat IS al verspild.
(Voor de zekerheid kun je in de supermarkt even in het doosje kijken of ze allemaal heel zijn. Als er dan een kapot is, weet je dat dat tijdens het vervoer is gebeurd, en kun je het die dag nog wel eten. )
flyingcrow
9 jaar geleden
Goed doorbakken of hard gekookt.