Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad om iedere dag een adjuma door het eten te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang je de volgende dag niet het gevoel hebt dat je een doosje punaises uit kakt komt het wel goed.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als jij zo'n zeer scherpe Surinaamse peper lekker vindt en geen last van je maag krijgt, dan kan je dat gerust doen.

Heb je toch te heet gegeten? Dan zal blussen met water niet helpen. Capsaïcine lost namelijk niet op in water maar in vet. Een beetje alcohol of vlees zal wel verlichting brengen.

Door het regelmatig eten van pepers zul je vrij snel beter tegen de hete smaak kunnen. Vooral in tropische gebieden is het eten van pepers populair omdat het goed zou zijn tegen parasitaire worminfecties en omdat het zweten bevordert.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik ken de website van je link. Maar juist daardoor kwam ik tot mijn vraag, omdat er op die site staat: "Maar te veel pepers is natuurlijk ook niet goed."
Wanneer is het dan te veel?
Amadea
9 jaar geleden
Het eten van een te grote hoeveelheid pepers zorgt voor een onrustige darmwerking en stoelgang. Je zult het vanzelf merken wanneer het voor jouw lichaam te veel was.
Ritsuka
9 jaar geleden
Gaf het niet een grotere kans op slokdarmkanker?
Ritsuka
9 jaar geleden
Excuses mijn voorgaande reactie is onjuist, dit is niet bewezen: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=7184

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding