Hoe maak je zelf ijsblokjes die mooi helder en doorzichtig zijn?

Zoals je ze in de horeca krijgt. Als ik ze zelf maak zijn ze altijd troebel.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

zie onderstaande link. Het heeft te maken met het feit dat thuis de ijsblokjes van buiten naar binnen bevriezen en dat verzorgt spanningen binnen het ijsblokje en daardoor barst de buitenlaag, ergo: een troebel ijsblokje.
In de horeca worden ijsblokjes in een machine gemaakt, middels een staaf. Hierdoor wordt het ijsblokje van binnen naar buiten bevroren en vindt de spanning niet plaats.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je moet het water eerst koken, dan af laten koelen en invriezen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of gedestilleerd water kopen, scheelt je de tijd/moeite van het koken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is gedestilleerd water niet geschikt voor consumptie. Het onttrekt mineralen uit je lichaam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan je prima drinken. Het smaakt alleen minder goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gedestileerd water kan je wel drinken, hoor. Tenzij 't al lang geleden is dat je gegeten hebt - dan wordt 't afgeraden. Maar een paar klontjes daar merk je niks van.
Op `how it's made` heb ik het wel een keer gezien. Misschien eens op youtube kijken of googlen als je het kunt vinden? :) succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er is een speciaal ding waar je water in doet en dan in de vriezer. (het is van plastik)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je hebt water en dat zet je in de vriezer
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hihihihihi
water zonder zuurstof (belletjes) erin!

dan moet het lukken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht dat het ook lukt met Spa blauw (of ander bronwater)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien moet je eens spawater gebruiken, want leidingwater bevat meestel kalk en daardoor worden de ijsblokjes troebel..... Of je kookt het water eerst zodat de kalk eruit is