Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang blijft eten in warm houd bakken warm?

Hallo,

Ik ga binnenkort koken voor een groep mensen. Ik bereid dat samen met een paar andere mensen en vervoer het in warm houd bakken op een locatie dat op ongeveer 1 uur rijden bevindt. De warm houd bakken worden van onder verwarmd door water die wordt verwarmt door een brander. Ik heb alleen geen ervaring met warm houd bakken.

Vragen:

- Gerechten met een saus blijven naar mijn mening langer warm dan snacks. Hoe kun je ervoor zorgen dat snacks zo lang mogelijk warm blijven? -
- Zijn er nog andere manieren om eten lang warm te houden zonder het gebruik van water die verwarmt wordt door een brander?
- Eigen ervaring met warm houd bakken?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze bakken, zoals getoond, kun je alleen op locatie gebruiken. Dit omdat er heet water in gaat en dat kan in de auto over de rand heen komen. Maar belangrijker nog: je zet er brandende gel onder, dat is gevaarlijk op een niet-stabiele ondergrond als een rijdende auto.

Eten wat lang warm blijft is eten wat een vrij dichte structuur heeft, dus waar geen lucht tussen kan circuleren. Snacks kun je het beste pas op locatie bakken, aangezien je een uur moet rijden, en deze anders al snel afkoelen en slap worden.
Ik weet niet of je al eten gekozen hebt, maar stamppotten blijven heel lang warm, veel langer als bijvoorbeeld nasi.
Probeer bij vervoer allereerst te kijken naar de veiligheid, en daarnaast isoleer je je voedselbakken zo goed mogelijk. Je zou het eten in een afgesloten schaal kunnen doen, en deze nogmaals in een afgesloten schaal, zodat je al een dubbele isolatie hebt. Maar dan vind ik een uur best lang.