Kan het drinken van koeienmelk vermoeidheid veroorzaken?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe kom je tot de conclusie dat je vermoeidheid door dit veroorzaakt word? Hoe heb je andere dingen uitgesloten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de laatste tijd veel last van vermoeidheid, ik ben al gestopt met het slikken van melatonine. Ik las ergens dat het veroorzaakt kan worden door "koeien" melk
Amadea
9 jaar geleden
Niet wanneer jij vermoeidheid als enige klacht hebt, dan zou je daarnaast ook verschijnselen zoals bijvoorbeeld buikpijn, rusteloosheid, en/of snel geërgerd zijn moeten hebben. En dan komt dat niet alleen door koemelk, maar door álle producten waar lactose in zit.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je las dat ergens, wat voor site? En als je koeienmelk weglaat en veder alles exact hetzelfde laat ben je niet meer moe?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zal dat inderdaad moeten uittesten, drink een paar weken geen melk, maar eet dan wel voldoende groenten.
http://www.kristaldimensies.nl/melk_van_koeien.php
Cryofiel
9 jaar geleden
Die site bevat een prachtige verzameling van zo'n beetje alles wat tegen de wetenschappelijke inzichten ingaat. Los van de vraag of melk wel of niet gezond is, geeft dat al aan dat die site geen nuttige bron van informatie is.
Ritsuka
9 jaar geleden
Slaap je wel genoeg dan? Ik lees iets over melatonine, dus ik vermoed dat er bij je slaappatroon iets mis is
Cryofiel
9 jaar geleden
Het stoppen met melatonine kan ook slaperigheid / moeheid veroorzaken. Dat is een soort ontwenningsverschijnsel. Dit duurt tot je lichaam weer in staat is zelf in slaap te komen, zonder hulp van pilletjes.

Antwoorden (2)

Nee, drinken hiervan is onschuldig. Ik neem niet aan dat je eerst de koe hebt moeten melken en met zwarte emmers hebt gesjouwd. Als voedingsmiddel is verse melk prima en daar word je niet moe van.
Als je altijd erg moe bent, vraag dan de dokter of je misschien bloedarmoede hebt. Dan is het een kwestie van je menu aanpassen en zo nodig supplementen gebruiken die de dokter voorschrijft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien ben je lactose-intolerant.
Naast een opgeblazen gevoel, windjes, oprispingen en boertjes, maagkrampen en/of buikkrampen, soms ook diarree afgewisseld met constipatie zijn chronische vermoeidheid, neerslachtigheid, hoofdpijn, spierpijn, duizeligheid, eczeem ook nog symptomen er van.