Zitten er ongezonde suikers in fruit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik heb nog nooit iemand gezien die dik geworden is van fruit.
En wat zie jij als gezonde suiker en ongezonde suiker, en hoe maakt je lichaam daar onderscheid tussen?

Het beste antwoord

Ja, suikers zijn suikers dat veranderd niet. Het verschil zit er alleen in dat witte suiker vergeleken met fruitsuikers slechter zijn. Omdat witte suiker juist minerale en vitaminen uit je lichaam trekken. En fruitsuikers doen dat (bijna) niet, omdat ze zelf al veel vitaminen hebben.
Daarnaast is de hoeveelheid suiker in fruit is vrij klein vergeleken met snoepgoed.
Ook zit er heel veel gezonde vitaminen in fruit waardoor het nadelige effect van suiker klein is vergeleken met de voordelen.

Maar suikers zijn ook niet per definitie slecht je hebt ze nodig.