Kinderen? Ik denk dat de meeste mensen wel ijs lusten.

IJs is een smaaksensatie. Zoet, koud, romig en je slikt het zo weg. Kortom een prikkeling van alle zintuigen. Bovendien kun je er eindeloos mee variëren wat smaak betreft.

Toegevoegd na 8 minuten:
Doe mij maar, chocolade, hazelnoot, koffie en vanille!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is koud en verfrissend,
en het smaakt natuurlijk lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat ze door de ouders 'gek'zijn gemaakt, dat ijs zo geweldig is!
Heb je ze nooit gezien dan?die ouders die staan te kirren tegen de kleine die halfslapend in zijn wagentje zit..
Hmmm kijk eens wat een lekker ijsje!
Dus daarom worden ze er 'dol'op;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha heb ik nooit gezien dat een hond een ijsje krijgt;-)
Wat een mafketels;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahahaha dat ziet er ook wel lekker uit denk ik..
lekker heel die snoet onder het ijs;-)
Het biedt verfrissing in de zomer en is lekker zoet.
Over het algemeen houden kinderen daar erg van.

Veel fabrikanten spelen in op deze liefhebberij en voorzien het ijs van allerlei figuurtjes en decoratie, wat het voor de kinderen extra aantrekkelijk maakt om te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad de (soms extreem) zoete smaak en de kleur en het model zorgen voor de aantrekkingskracht. Ook in de winter overigens.
Hier wat redenen:
- omdat ijsjes altijd lekker zoet smaken
- omdat waterijsjes zulke mooie felle kleuren hebben
- omdat roomijsjes zo'n herkenbare geur en 'aanzicht' hebben (hoorntje + wit room)
- omdat ze meestal een contrast leveren met het weer (meestal krijgen kinderen ijsjes van hun ouders wanneer het buiten warm is)
- omdat ze niet altijd ijsjes mogen eten van hun ouders, vinden ze deze des te lekkerder wanneer ze het een keer wel mogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 10 (ook een kind dus).
Als het heel warm is, is ijs lekker verfrissend.
Tja... het is gewoon lekker!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland zijn nog verschillende ijskelders met bijbehorend vijver te vinden. Het ijs werd 's winters uit de vijver gehakt en in de kelder opgeslagen. Was je de gelukkige bezitter van zo'n kelder dan kon je 's zomers je gasten iets exclusiefs voorzetten, iets heerlijks en omdat het zoet was ook heerlijk voor kinderen. En het bleef heerlijk want bij ijs hoorde mooi weer, vakantie en een feestelijke stemming.
Sommige oude gebruiken blijven generaties lang iets feestelijks huden, denk eens aan culinaire lichtpuntjes in armoedige tijden zoals oliebollen en pannekoeken. En, wees eens eerlijk: zijn die dingen nou echt lekker? IJs wel vind ik, vooral in Italië.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen een aangeboren voorkeur hebben voor romig en zoet.
Sommige wetenschappers denken dat dit komt omdat het het geassioceerd wordt met de moedermelk, wat teruggaat naar een veilig gevoel.

Nu gaat dit natuurlijk niet altijd op omdat niet iedereen de borst heeft gekregen, dus misschien gewoon omdat je een voorkeur hebt zoet en romig.
De mensheid moet toch ergens een voorkeur voor hebben. Als het anders was geweest en mensen hadden een voorkeur gehad voor "hartig" was je vraag misschien geweest waarom kinderen de ketjap manis fles de hele tijd leegdrinken.

De reden denk dat het bij kinderen meer op valt is omdat oudere mensen hun impulsen leren beheersen. Oudere mensen laten een heleboel lekker dingen staan omdat je er dik van wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanille is de meest verkocht ijssmaak ter wereld. Voor de rest heeft ieder zo zijn favorieten: chocolade, aardbei, stracciatella of meloen. Maar er zijn ook 'creatievere' of ronduit bizarre smaken te vinden. Environmental Graffiti zet de top-10 op een rijtje.

Mmh .. ijsjes
1) Groene thee en gezoete rode bonen

Groene thee verwerken in ijs heeft een groot voordeel: door alle voordelen van groene thee (antioxidanten) voel je je niet schuldig als je een bolletje eet. Het bonenijs daarentegen, daar zijn we niet zo zeker van...

2) Lookijs

Wel en waarom niet? Het was een (schijnbare?) hit op het Lookfestival in de staat New York.

3) Stiltonkaasijs

Stilton is een populaire blauwe kaas in Groot-Brittannië,dus waarom geen ijsversie proberen? Naar het schijnt is een tweede hapje wel nodig om te bepalen of (en hoe) lekker dat wel is.

4) Viagra-ijs

Okee, we zijn niet helemaal overtuigd dat dit bestaat. Maar wat doet dat bord daar dan? En blijft het effect hetzelfde?

5) Zwart ijs of zoethoutijs

Dit ijsje zal je tong en tanden helemaal zwart kleuren. Klinkt vies, maar het hoort gezond te zijn. Het ijs wordt gekleurd met zoethoutwortels en zou maagproblemen verheplen.

6) Spekijs

IJs gemaakt van gekarameliseerde spek en stukjes spek? Voor de liefhebbers, zonder enige twijfel...

7) Zuurkoolijs

Nog een smaakje dat enkel bij de fans in de smaak zal vallen. Bovendien zou het gezond zijn door de vitamine C in het zuurkool.

8) Avocado-ijs

Als guacemole de wereld kan veroveren, dan kan avocado-ijs dat ook, zo moet iemand gedacht hebben.

9) Chili-ijs

In Finland werd een soort klassieke magnum aangevuld met chili-ijs. Klinkt pittig...

10) Wasabi-ijs

Wasabi is een hip ingrediënt, dus waarom er geen ijs van maken? Exotisch, maar niet té en het is al redelijk bekend door de sushi- en sashimi-rage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen , jong en oud, mag ijs : de handgemaakte met verse melk en eieren.Thuis in de jaren vijftig mocht de hele familie draaien aan een zwengel gedurende een uur . Het systeem was een tinnen (?) pot in een houten emmer met grote stukken ijs, gekapt uit een blok . Niets te maken met het industriële te romige ijs met te veel nepsmaken.