Is pure laurierdrop suikervrij?

Ik kocht laatst bij de tuinen laurierdropjes. Op de verpakking staat, ingrediënten: pure laurierdrop. Er staan verder van die vinkjes zoals: glutenvrij, vetvrij, vrij van zoetstoffen enz. Is dit dan ook suikervrij? Ergens online zag ik weer staan: suikervrij: nee. Wie kan mij meer vertellen? Ik ben namelijk aan een (zoveel mogelijk) suikervrije levensstijl begonnen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat het dan toch suikervrij is. Ze zijn anders verplicht om het erop te zetten.
Laurierdrop wordt namelijk (zoals alle drop) gemaakt van zoethoutwortel. Dit wordt gesneden, gekookt, gefilterd en ingedikt. Wat je dan hebt zijn dikke, hard blokken: blokdrop.
Die blokken worden getransporteerd naar Nederland, om daar verder verwerkt te worden. Maar om te zorgen dat de blokken niet aan elkaar kleven worden er laurierbladeren tussen gelegd. Zo trekt de smaak van de laurier in de drop.
Laurierdrop is dus niet van laurier gemaakt, maar is vrijwel pure blokdrop met de smaak van laurier.
Ik denk dat er aan veel merken laurierdrop toch nog suiker wordt toegevoegd om te het lekkerder te maken, maar de 'pure' laurierdrop (die jij als het goed is hebt) wordt ook verkocht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is de enige juiste! bedankt! ik heb de tuinen nog gemaild namelijk. Het blijkt dat er alleen van nature aanwezige suikers inzitten, dus geen extra suiker toegevoegd (anders moest het inderdaad op de ingrediëntenlijst vermeld staan). Ze zouden dit aanpassen op de website. Bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

Suikervrij: nee. Dat staat op http://www.detuinen.nl/de-tuinen-laurierdrop.html/
Maar wat dan precies de ingrediënten zijn wordt helaas niet vermeld. Mogelijk is het te vergelijken met die van Nubilo: suiker (het eerst vermeld dus daar zit het meeste van in!), zoethoutwortelextract, glucosestroop, gemodificeerd zetmeel, glansmiddelen: plantaardige olie en bijenwas, aroma's.

Bij Anneke's Zoetwaren is wél echte originele suikervrije laurierdrop te koop. Gemaakt van puur zoethoutwortelextract (blokdrop) dat tussen laurierbladeren gedroogd werd en daarna in blokjes gehakt. Zie http://www.annekeszoetwaren.nl/index.php?item=laurierdrop-_de-echte_-stukjes-_frantumata_--per-100-gram&action=article&aid=180&lang=NL
Amadea