Wat is het goedkoopste moment om boodschappen te doen in een supermarkt?

Voor de markt geldt dat je tegen het einde moet gaan om goedkoper je boodschappen te halen. Is er ook zo'n moment voor supermarkten? Wordt er bijvoorbeeld op een standaard moment afgeprijsd op de houdbare artikelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Niet echt, vaak worden dingen afgeprijsd als ze uit het assortiment gaan of bijna over datum zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de Albert heb je bv. de 35% stickers op produkten die sneller weg moeten. maar dat is uiteraard niet op een vast moment. Dat wordt regelmatig even gaan kijken of die er zijn.

Het beste antwoord

Zaterdag eind van de dag/avond. Als je supermarkt op zondag gesloten is tenminste. Dan is meestal wel redelijk veel op eens, waar ze van af moeten. Omdat het dan niet een dat maar 2 dagen moet overbruggen.

Maar zaterdag avond is er geen vers brood meer, waarscheinlijk.. das wel een nadeel.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij ons is de supermarkt wel op zondag open, maar zijn ze niet bevoorraad. Dus is alle verse waar op (brood, groente, zuivel).

Andere antwoorden (4)

Niet alle supermarktketens doen aan afprijzen. Van Albert Heijn, C1000, en Coop weet ik dat die het wél doen. Maar daar zijn geen vaste momenten voor. Dus wat dat betreft maakt het niets uit wanneer je erop uitgaat om je levensmiddelen aan te schaffen. Het scheelt meer om na te gaan welke aanbiedingen er zijn en die te kopen. Daar gebruik ik de volgende site voor: http://www.yenom.nl/supermarktaanbiedingen
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, dat vind ik wel een interessante website!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
C1000 ligt overigens puur aan wie de winkel runt. Gezien het franchise is, in mijn oude winkel mochten we niet doen aan afprijzen.
Aan het einde van de dag worden bederfelijke producten die de volgende dag niet meer verkocht mogen of kunnen worden, afgeprijsd. Hiervoor is geen standaard tijdstip dat geldt voor alle supermarkten.

Informeer bij je eigen supermarkt naar het moment waarop de prijzen worden aangepast.

Natuurlijk ben je op zo’n moment wel afhankelijk van het aanbod. Niet alle producten zijn meer leverbaar op het einde van de dag. Brood bijvoorbeeld is in de meeste supermarkten aan het einde van de middag vrijwel uitverkocht.

Voor feestartikelen of seizoensproducten geldt dat die de dag(en) na het feest heel goedkoop verkrijgbaar zijn. Voorbeelden zijn kerstbrood, chocoladeletters, paaseitjes, oranje-artikelen, enzovoort.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan niet wachten tot de dag na Pasen de paaseitjes voor de halve prijs gaan. Dan sla ik genoeg in om nog tot de kerst te kunnen overbruggen ;-)
Je bent goedkoper uit als je zelf net gegeten hebt. Als je hongerig naar een supermarkt gaat neem je veel meer mee dan je eigenlijk nodig hebt. Dit weegt ruimschoots op tegen die paar aanbiedingen.
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
haha, een prachtig antwoord, simpel en helemaal waar!
Jumbo heeft een regel dat de producten die houdbaar zijn tot vandaag en morgen, gratis meegegeven mogen worden.
Dus vandaag is het 14-08-2014, producten waar de houdbaarheidsdatum 14-18-2014 of 15-08-2014 is krijg je gratis mee.

Hoewel het personeel van de Jumbo de producten vaak uit de schappen haalt van deze datums, kan het zijn dat ze deze missen.
Ik heb hier al vaker geluk mee gehad.
Plus laatst nog 4e in de rij geweest, en volledige boodschappen (t.w.v. 60 euro) gratis gekregen.

Maar zelfs zonder deze leuke (permanente) acties heeft Jumbo altijd een laagste prijs garantie.
Als een pak melk 0.70 cent kost bij de Albert Heijn en 0.71 bij Jumbo, past jumbo zijn prijs aan naar 0.70 cent of lager. (Bij ontdekking van deze prijs verschil, krijg je het product gratis mee)
De uitzonderingen hierop zijn tijdelijke aanbiedingen bij andere supermarkten.
In dat geval geldt de laagste prijs garantie niet.

Dus de Jumbo is het meest voordelig als het gaat om de betere producten.
Als je geen problemen hebt bij de Lidl of Aldi zijn deze nog goedkoper.
Maar vaak merk je wel dat het van mindere kwaliteit is.