De Severin eierkoker model EK-350, wie kent deze?

Omdat ik altijd ruzie heb met koken van eitjes heb ik bijna gratis nu deze hier staan, zonder gebruiksaanwijzing helaas.
Wie heeft deze ook, of kan ergens de handleiding van deze vinden, via google was deze niet te vinden :(
Enige wat ik van dit "enge ding" weet is dat je in de eitjes aan puntkant een gaatje moet prikken, maar per ei, hoeveel water moet er dan in dat bakje eronder?
Dus net 6 heel verse echte bio-eitjes gekocht (1 doosje op reserve als alles alsnog mislukt ;))
Hoeveel ml water er dan onder voor hardgekookte eitjes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Normaliter zit er bij een eierkoker een maatbekertje met de maataanduiding. Bij mij zit aan het bekertje ook een naaldje om een gaatje te prikken. Als dat maatbekertje er niet bij zit moet je dus gokken. Ik heb voor je gekeken op mijn bekertje maar daar staat alleen het aantal eieren met daarbij hard, zacht en middel. Dus helaas niet het aantal ml. wat je moet toevoegen. Ik heb het dus nagemeten en bij mij moet er 80 ml. bij voor 4 hardgekookte eieren. Hoop dat je wat hieraan hebt.

Hey Misschien kun je de gebruiksaanwijzing hier vinden: www.hoewerktdatding.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100