Wat mag je onbeperkt eten tijdens een crashdieet?

Hallo,

Ik ben van plan om een crashdieet te gaan volgen maar vind het wel fijn om tussendoor als ik honger om iets te eten wat geen enkel effect heeft op mijn dieet en waar ik niet van aankom. Nu ben ik echt benieuwd welke voedingstoffen of soort fruit ik onbeperkt mag eten. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Niks. Alleen water drinken mag onbeperkt, zolang het niet meer dan een liter per uur is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom doe je een crashdieet? Je weet van te voren dat je binnen de kortste keren, weer op je oude gewicht zit, of zelfs meer weegt als toen. Bovendien speel je met je gezondheid. Doe je al die moeite voor niets..
Ga gezond en gevarieerd eten, beweeg voldoende daarbij en de kilo's gaan er ook af, voor langere tijd en als je je levensstijl aanpast, misschien wel voor altijd.
Ritsuka
9 jaar geleden
crashdieet werkt echt niet, je valt 10 kilo af en komt 12 kilo weer bij. Het gewicht is er ook niet in een week aangekomen, waarom moet het er zo snel weer af?
enige wat je doet is je lichaam in de stress helpen, en je hebt kans op spiermassa verliezen en uitgelubberde huid
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies Ritsuka. En spiermassa (getrainde spieren) helpen juist om weer gemakkelijker vet te verbranden, waardoor je gemakkelijker afvalt/op gewicht blijft. Plus dat als je je spieren wat meer traint, je dit ook meteen ziet in centimeter (niet op de weegschaal btw). Dus, als je voor je vakantie nog wat mooier in je zwemkleding wil kunnen, ga dan je spieren trainen ipv te gaan crashdiëten. Veel effectiever! Een paar weekjes fanatiek je spiertjes trainen geeft een wereld van verschil. Iedereen zal dat zien, terwijl het gewichtsverlies van een paar weken crashdiëten qua centimeters amper zal opvallen en het dus ook nog eens geen blijvend resultaat geeft: na een crashdieët kom je altijd weer de afgevallen kilo's aan en vaak zelfs meer (jojo-effect). Niet gaan crashdiëten dus!

Antwoorden (1)

Crahdiëten zijn absoluut niet gezond, ik valt er snel van af maar als je op gezond gewicht zit en je eet weer normaal kom je minstens zoveel aan als je bent afgevallen, en daar naast heeft je lichaam gewoon voldoende stoffen nodig. Het is veel efficiënter om wat meer te gaan sporten, fruit tijdens tussendoortjes, niet te vet eten, ik denk dat je het allemaal wel kent :')

Om antwoord te geven op je vraag in de hoop dat je gezond gewicht te verliezen (als je ook daadwerkelijk overgewicht hebt) kun je als je tussendoor honger hebt gewoon onbeperkt radijzen, komkommer, tomaten, appels, agurken, sla etc. eten daar zitten bijna geen caloriëen in (dus ik raad het ook zeker NIET aan om alleen dat te eten) maar daar zitten voedingstoffen in die geen effect hebben op je gewicht omdat het vooral bestaat uit water, en je hebt het gevoel van eten, je hebt wat in je mond etc..