Wat is dit wat ik uit mijn mona kroket heb gevist?

Zojuist iets heel vies uit mijn mona kroket gevist. Voor de duidelijkheid, het gaat om deze kroketten:

http://www.mora.nl/454/producten/snacks/kroketten/rundvleeskroket-4-stuks.html

Het is iets lichter van kleur dan op de foto en het voelt als een elastiekje van de post (van die dikke) het is dus elastisch. Het stinkt niet ofzo.

Iemand enig idee wat dit is en of ik nu bang moet worden dat ik ziek word?

Ik heb de kroketten wel langer in de oven gedaan dan op de verpakking staat, omdat ik het idee heb dat onze oven niet zo heet meer word. Er staat op de site van mora dat je bij deze kroketten de genoemde maximum bereidingstijd en baktemperatuur niet mag overschrijden. Maar dit is bij mij dus wel het geval. Weet niet of ik daarom van deze gekke stukken krijg? Ik heb mijn kroket liever goed heet dan zo half-half.

Ben benieuwd!

Picture for question
9 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zat het er in of er op?
lucius0605
9 jaar geleden
IN! Ik kauwde erop.. was taai.. haalde het uit mn mond.. voila.. een raar stukje 'vel' lijkt het wel..
Utrecht
9 jaar geleden
Doorgaans gaat er niet het mooiste vlees in snacks. Het kan dus best een stukje pees zijn.

Antwoorden (3)

In kroketten en frikandellen gaat allerlei soorten vlees en slachtafval. Daarom denk ik aan een spiertje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een stukje vlees. Maar het ziet er niet aantrekkelijk uit. Ik zou deze foto naar de Mona fabriek sturen en vragen om uitleg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Huidrestant
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Huid waarvan?