Kun je een wegwerp barbecue uit maken met water?

We hebben geen zand oid. Hoe kunnen we de barbecue het beste uit laten gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (2)

Tip 1 – Geen water gebruiken
Gebruik nooit water. Water gaat spatten en veroorzaakt een heftige reactie met veel rook. Bovendien dwarrelen de asdeeltjes overal naartoe.

Tip 2 – Langzaam uitsmeulen
De beste manier is om de kolen met rust te laten en langzaam uit te laten smeulen. Haal het rooster eruit en doe het deksel erop. Dit is de meest gecontroleerde en veilige manier.

Tip 3 – Wachten tot alles is afgekoeld
Gooi de as pas weg als de houtskoolbarbecue volledig afgekoeld is.

Ook een handvol zout heeft hetzelfde effect.
Om de smaak van scherpe bereidingen te verwijderen van uw rooster, wrijft u met een halve citroen over het rooster. De geur en de smaak verdwijnen.

Na het bakken wrijft u het rooster proper terwijl het nog warm is met een speciale borstel of met een prop aluminiumfolie. Zo kan u snel aangekoekte etensresten verwijderen.

Leg het rooster daarna op het gras. Door de dauw komen de rest van de etenswaren los. 's Anderendaags kan u dan gewoon het rooster nog eens door een sopje halen en afdrogen.

Maar best kan je toch eens zand kopen want dat werkt nog altijd het best.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij blust de brandweer ook sinds heugenis met water. Dus mijn antwoord is ja, maar wees voorzichtig. Rustig er overheen gooien.