Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik grillworst die 3 dagen buiten de koelkast heeft gelegen nog eten?

Ik heb maandag een pakje gesneden grillworst gekocht die normaal gesproken goed zou zijn tot 27-04, maar ben compleet vergeten het in de koelkast te leggen. Het pakje is nog dicht en is het enige wat ik nog heb om op brood te doen. Kan ik dit nog veilig eten of moet ik het weggooien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K
Castle
10 jaar geleden
Geen risico lopen om ziek te worden voor die paar euro.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is de afgelopen paar dagen wel wat warmer geweest, ik zou het niet riskeren.
Je zou kunnen kijken hoe het er uit ziet en ruikt, maar 3 dagen op 20 graden is wel lang voor bacterien om uit te gaan groeien.
(Lees meer...)
Ritsuka
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het niet riskeren. Met de huidige temperaturen is de kans zeer groot dat de worst bedorven is. Snij wat fruit als broodbeleg is een stuk gezonder op dit moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou ik niet meer eten, 3 dagen is toch echt wel lang ook al is het pakje nog gesloten. De kwaliteit van vleeswaren gaat flink achteruit buiten de koelkast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding