Waarom zijn vliespinda’s bijna twee maal zo duur als "gewone" pinda's?

10 jaar geleden
1.7K
Poet
10 jaar geleden
Bij de gezonde winkels is het ook zo: hoe minder er aan gedaan is hoe duurder het is!
Patrieck
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar ik deel die mening niet. M.vr.gr. PJ
Patrieck
10 jaar geleden
Beste Gastronomo, Die gedachte had ik ook en je antwoord beschouw ik als correct. Bedankt! M.vr.gr. PJ

Het beste antwoord

Ik denk dat het o.a. te maken heeft met vraag en aanbod. Volgens mij worden er veel meer gewone pinda's bewerkt (borrelnootjes etc.) en geconsumeerd.

Daarnaast zal het bewerkelijker zijn om ze te pellen met behoud van schilletje. Vanwege de kwetsbaarheid zitten ze ook nooit in zakjes en zijn ze uitsluitend te koop in luxe verpakking bij de supermarkt of los bij de notenboer.