wat eten de engelsen op de avondeten.vertel zo veel mogelijk

kunt u me een goede en uitgebrijd de antwoord geven

Weet jij het antwoord?

/2500

De Engelse keuken lijkt veel op de Nederlandse keuken. Ze eten daar ook veel aardappels (gekookt, gebakken of gepureerd), groente en vlees. Engelsen eten over het algemeen wel meer peulvruchten. Typisch Engels is de fish and chips, dat zijn slappe frieten met azijn en gebakken vis erbij.

De High Tea is een vroege avondmaaltijd, die normaal tussen 5 en 6 uur in de avond wordt gegeten. Het wordt als alternatief voor zowel middagthee als de avondmaaltijd gegeten. De term komt van de maaltijd die bij de high (belangrijkste) tafel wordt gegeten, in plaats van de kleinere tafel (zitkamertafel). Het wordt nu grotendeels vervangen door een latere avondmaaltijd. Het zal gewoonlijk bestaan uit koud vlees, eieren en/of vis, cakes en sandwiches. In een familie aangelegenheid zal het minder formeel te zijn en is een informele snack (scones, taartjes, sandwiches, koekjes, gebakje, fruit en dergelijke) de belangrijkste avondmaaltijd. Op engelse boerderijen en bij andere werkende klassen, zou de hightea de traditionele zijn. Een stevige maaltijd die door de arbeiders onmiddellijk na het vallen van de avond wordt gegeten, en zou afternoon tea met de belangrijkste avondmaaltijd combineren. Toegevoegd na 2 minuten: En niet te vergeten de Yorkshire pudding.

Ik zeg kijk hier maar eens! http://allrecipes.nl/recepten/zoekresultaten.aspx?categorie=10_Avondeten&label=engels

Traditioneel Engels avondeten is gebaseerd op varkensvlees, rundvlees, lam en kip. Vergeet ook de vis en stoofpotten (stew) niet. Het wordt geserveerd net als in Nederland met aardappels (en groenten). Daarnaast zijn de sandwiches, fish and chips en pies natuurlijk erg bekend. En dan heb ik het nog niet eens over de toetjes :-) Een typisch Engelse maaltijd is "meat and two veg": jus traditioneel gemaakt van het sap van geroosterd vlees (maar tegenwoordig steeds vaker uit een pakje) gaat over het vlees en gewoonlijk ook over de groenten. Een van de groenten is bijna altijd aardappels. Steeds meer Engelsen eten trouwens curry, rijst en pastaschotels. Bekende en populaire groenten in Engeland zijn: aardappels, bonen, wortelen, koolsoorten en uien. Op zondag is het diner (main meal) vaak 's middags in plaats van 's avonds en meer een familie aangelegenheid. Deze maaltijd is gewoonlijk een "Roast Dinner": geroosterd vlees, twee of drie soorten groenten en yorkshire pudding. Nog even iets over de tijden van de drie maaltijden: Ontbijt: tussen 7:00 en 9:00 Lunch: tussen 12:00 en 1:30 p.m Diner (supper/main meal/evening meal): tussen 6:30 en 8:00 p.m Traditioneel: Ontbijt: tussen 7:00 en 9:00 Diner (mail meal): tussen 12:00 en 1:30 p.m Tea: ergens tussen 5:30 's avonds tot 6:30 p.m. Engelsen hebben trouwens allerlei vreemde namen voor hun stoofpotten en warme maaltijden. Denk aan Toad in the Hole :-) Toegevoegd na 1 minuut: Diner (mail meal) moet natuurlijk zijn: maiN meal :-)

Dit is een recept van een tante Betty uit Engeland. Smakelijk, hartverwarmend en niet te duur. Ingrediënten 750 gr mager lamsvlees (in blokjes) 50 gr bloem (met wat peper en zout gemengd) 2 uien (gesneden) 450 gr aardappels (geschild en in plakken) 2 stengels selderij (in plakjes) 1 wortel (in blokjes) 100 gr koolraap (in blokjes) 30 ml droge sherry ½ theelepel mosterd 1 flinke snuf gemalen nootmuskaat 3 laurierblaadjes 1 theelepel rozemarijn 1 theelepel tijm 400 ml runderbouillon 15 gr boter + 1 teentje gehakte knoflook Vergelijkbare recepten * Stoofpot met lever en spek * Shepherd pie met lekker veel groenten * Schotse lamsschotel * Shepherd's pie met filodeeg * Rogan josh lamsbout * Pittige runderstoofpot uit de slowcooker * Goulashschotel uit de oven * Roxyfloxsy's runderstoof uit de slowcooker * Slow cooked hachee met rode kool en aardappelpuree * Griekse stifado Bereidingswijze 1. Bedek het lamsvlees met de bloem. Leg het vlees en de groenten in de slowcooker (behalve de aardappels). Bestrooi met zout en peper. 2. Voeg de laurierblaadjes, tijm, rozemarijn, mosterd en nootmuskaat toe. 3. Dek af met de aardappelschijfjes en schenk dan de bouillon en de sherry erover. Smeer de knoflookboter erover en bestrooi met wat gemalen zwarte peper. 4. Dek de slowcooker af en laat 3 tot 4 uur koken op de hoogste stand. 5. Serveer met rode kool. Heerlijk. En voor meer recepten kijk je op: http://allrecipes.nl/recepten/zoekresultaten.aspx?categorie=10_Avondeten&label=engels Toegevoegd na 2 minuten: En omdat ik nu pas zie dat dit antwoord al gebruikt is geef ik nog een site: http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://www.abigslice.com/englishmain.html

Ik zou zeggen, pak er een kookboek van Jamie Oliver of Nigella bij en je hebt allemaal Engelse recepten. Wat ik zelf nog herinner aan wat ik gegeten heb in Engeland is toch wel fish and chips en Curry De curry komt in zoveel verschillende soorten met veel verschillende soorten vlees. Het is in ieder geval erg lekker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100