Van welke materialen zijn glazen potten, en dan voornamelijk de deksel gemaakt?

ik wil graag weten welk metaal gebruikt wordt voor de deksel van bijvoorbeeld een appelmoespot. Als er andere materialen gebruikt worden behalve metaal, ben ik daar ook in geïnteresseerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Een glazen pot lijkt mij van glas

Antwoorden (2)

glazen potten zijn gemaakt van glas zoals de naam al zegt ,de deksels van een appelmoespot is gemaakt van dun plaatstaal,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oribatei heeft wel nog enkel dingen vergeten.
Zoals hij, en ook jij, zegt is de bokaal van glas gemaakt en het deksel is inderdaad van metaal.
Dit metaal is meestal blik (staal) maar kan ook van aluminium gemaakt zijn.
Verder wordt dit metaal aan de buitenzijde gecoat met een lak waarop al dan niet het een of ander gedrukt wordt.
De binnenkant van het deksel wordt gecoat in verschillende lagen.
Een eerste laag is een roestwerend product, een tweede laag zal bestaan uit een tegen de inhoud van de pot bestand zijnde stof, en dan word er ook nog een meestal uit siliconen bestaande ring opgespoten die dient om de pot luchtdicht te kunnen sluiten.