Geopende producten zonder houdbaarheidsdatum zijn maar beperkt houdbaar in de koeling. In de vriezer kun je ze langer bewaren, maar niet alle voedingswaren zijn geschikt om in te vriezen. Rode sauzen zoals tomatenketchup, curry en barbecuesaus zijn circa 9 maanden houdbaar. Sausen als mayonaise, fritessaus, knoflooksaus en cocktailsaus zijn na openen maar 3 maanden te bewaren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het komt er op neer dat je geopende sauzen sowieso maar beter in de koelkast kunt bewaren, of je nu in de tropen woont of in Nederland. Dat wil niet zeggen dat ze buiten de koelkast meteen bederven, maar een donkere en koele bewaarplaats verlengt de "levensduur".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik echt nog nooit gezien, Dunja200. Lijkt mij dat dit het geval is bij zelfgemaakte mayonaise?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de Info gr Semar

Andere antwoorden (1)

Jazeker, door de veel hogere gemiddelde temperaturen kunnen zowel mayonaise als curry bederven bij bewaring buiten de koelkast.
Dat geldt ook voor pindakaas en jam bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt beter ervan uitgaan dat alles in de koelkast bewaard moet worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus + en in de tropen in een tropen koelkast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een tropenkoelkast?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.bonairebungalows.com/b.villa%20bonaire%2027.htm http://www.coralestatesales.com/nl/aanbod/resales/28/ocean-view-villa-op-dubbele-kavel-59-60
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de links hierboven gezien en ben de tropenkoelkasten tegengekomen. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar wat is nu het verschil met koelkasten in niet tropische gebieden?