Hoe kan ik pizza warmhouden?

Ik maak pizza voor het kerstdiner op school.
Maar er is geen oven.
Hoe kan ik de pizza warm houden?
Ik zat zelf te denken aan een warmhoudplaatje met een braadslee daarop.
Maar zou dit de warmte voldoende verdelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
22.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je de pizza warm houden, of later weer opwarmen? Groot verschil.

Antwoorden (6)

Sorry, NIET!

Zelfs in de oven worden pizza's al snel taai.
In aluminium folie kun je hem ca 20-30 minuten zo houden dat het de naam warm nog verdiend, maar eigenlijk is hij dan ook lauw. En hij wordt klef.

Pizza is typisch een gerecht dat alleen direct uit de oven heel lekker is

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps, verdiend = verdient...

en met taai in de oven bedoel ik als je hem na afkoelen terug zet in een hete oven om weer op te warmen. Dat gaat alleen (een beetje) als de oven echt heel heel heet is zodat hij er maar een paar minuten in hoeft.
10 jaar geleden
Au bain marie? Oftewel een pan of schaal met daarin een klein beetje water en de onderkant verwarmen met een kaars of oliepit. Daar overheen een hittebestendige plaat. Zorg er wel voor dat het water tijdig verwarmt is. Maar als het eenmaal warm is kun je heel veel warm houden zonder dat alles aan de plaat vast komt te zitten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou kunnen lukken door je pizza te leggen tussen twee grote borden (wordt het wel een beetje klef van)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je wel de beschikking hebt over een magnetron zou je daarin een paar seconden kunnen opwarmen, als je gaat warmhouden worden ze klef dus dat wordt er door de magnetron niet erger door, als je ze onafgedekt laat worden ze iets droger en zou je met de magnetron net onder het 'randje' van klef kunnen blijven terwijl je toch wat warmte terug krijgt.

Pizza is nou eenmaal een 'kort heel heet bakken en opeten'-gerecht, in Italië eet men het echt als lunch of voorgerecht, warm houden is niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de pizza voor zover mogelijk alvast afwerken, goed afdekken en gekoeld bewaren. Gevoelige ingrediënten, bijvoorbeeld producten die snel verkleuren, uitdrogen of bederven apart houden en op het laatst toevoegen, een elektrische grillplaat of elektrische oven huren en de pizza ter plekke bakken. Of iemand vinden die op minder dan vijf minuten van school woont van wie je de oven mag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je neemt een Cold / Hot pack dat je opwarmt in kokend water, twee is nog beter dan een. Gooi dit in een koelbox bij je pizza en alles blijft uren warm.

Info: In de jaren stilletjes gebruikte men een hooikist. Men bracht 's morgens aardappelen aan de kook, de kist in zetten, afsluiten en 's avonds waren ze gaar. Nu kan dat met een kist bekleedt met piepschuim. Een afgeleide daarvan heb ik bovenaan gezet.