Moet je siliconen cupcakevormpjes ook in die bakplaat doen, of kan je zo ook zo in de oven doen gewoon op het rooster?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

siliconen cupcake vormpjes zijn stevig genoeg om zo op het rooster te zetten, dus die kun je zo gebruiken.
als ze erg vol zitten, kan het wel zijn dat ze niet perfect rond worden, maar daar smaken ze niet minder om ;)
Ritsuka
10 jaar geleden
Juist de silicone vormpjes zijn prima geschikt om "los" in de oven te doen, gewoon op de rooster of een bakplaat. Met de warmte van de oven wordt het materiaal ietsjes zachter, maar ze behouden hun vorm.
Je hoeft ook niet bang te zijn dat ze verbranden of vervormen in direct contact met het hete metaal van de rooster. Let wel op dat ze niet omvallen, want de rooster is geen gelijke ondergrond!

Dat heb je niet als je papier vormpjes gebruik. Zodra deze nat worden van het beslag, worden ze zacht en hebben ze de neiging om 'plat' te worden, waardoor je hele platte cupcakes krijgt... in het beste geval. Meestal is het nog erger en loopt het beslag helemaal uit. Je moet dus papier vormpjes altijd in een stevige metalen vorm doen zodat ze hun vorm behouden.