Hazelnoten oogsten is eigenlijk heel eenvoudig! Eigenlijk moet je hazelnoten niet plukken, je moet schudden aan de takken. De rijpe noten vallen dan vanzelf. De beste tijd om hazelnoten te oogsten is aan het einde van de zomer, van augustus t/m oktober. September is een zeer geschikte maand. Een gezellige, leerzame en smakelijke bezigheid met uw (klein)kinderen!

Bewaren:Opengeknabbelde hazelnoten. Zo treft u vaak de noten die al enige tijd hebben gelegen. Ook muizen weten wat gezond en lekker is!

Hazelnoten bewaart u het beste in de dop; zo kunt u ze het langst bewaren. Bewaar ze op een droge plaats. Zo zijn ze enkele maanden houdbaar. Hazelnoten droogt u het beste (in de schil) in de zon of in de (droge) buitenlucht. Op deze manier kleuren ze nog wat na en worden bruiner van kleur. In een fruitschaal of mooie kom staan ze ook nog eens heel decoratief.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je! wat ook heel erg lekker is, is de noten (langzaam en op niet te hoge temperatuur) roosteren op de plaat in de oven. Daarna kan je ze lang bewaren in bijv een glazen pot Heerlijk!
teusvh
10 jaar geleden
Als je ze perse nu al wilt hebben kun je ze plukken, maar helemaal rijp zijn ze nog niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!