Zelfgemaakte croutons hoe lang kun je die bewaren?

Ik heb oud brood over waar ik croutons van wil maken, maar hoe lang kan ik deze bewaren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (1)

Dat is een vraag die je niet zomaar met een bepaalde periode kan beantwoorden.
Het hangt ervan af hoe je je croutons maakt.
Als je ze volgens de regels van de kunst bakt in een pan met boter of olie zijn ze hoogstens een 2-tal dagen houdbaar.
Als je ze in een oven onder de grill roostert zonder enige vorm van een vetstof dan kan je ze tot een maand bewaren in een goed gesloten doos met een keukenrolpapiertje onderin. Dit op voorwaarde dat je ze volledig droog laat worden zodat het water compleet uit het brood is. Om dit te bekomen kan je ze in de oven verder laten drogen nadat ze voldoende gekleurd zijn onder de grill.
Een andere manier om ze te bewaren is de croutons, als ze gebakken zijn, in te vriezen. Een uurtje of zo voordat je ze wil gebruiken uit de diepvries halen en zo in de soep. Mocht je ze willen gebruiken in een salade even opwarmen in een pan en klaar zijn de croutons. (Dit kan je ook doen als je ze warm in een soep wil doen)
Smakelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ik dat ga doen invriezen (ik neem aan dat je bedoeld dat je dit kan doen nadat je ze in de pan gemaakt hebt of niet??). Maar zijn ze dan niet waterig als je ze uit de vriezer haalt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad dit geld voor de in de pan gebakken croutons.
Als je ze uit de diepvries haalt leg je ze in een enkel laagje op een keukenrolpapiertje en laat ze zo een uurtje liggen. Ze kunnen dan zo de soep in. Mocht je ze warm willen kan je ze even in de pan gooien zoals ik reeds zei in mijn antwoord. Hiervoor hoeven ze niet helemaal ontdooit te zijn.