Net als bij iedere andere verslaving jezelf dwingen het niet meer te kopen en nee kunnen zeggen als je het aangeboden krijgt. Als dit niet alleen lukt en het is een serieuze verslaving ga er dan eens mee naar je huisarts en laat je begeleiden met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Wilskracht is als een vat met water, elke keer dat je nee ergens tegen moet zeggen loopt het een beetje leeg.
Uiteindelijk is het vat leeg en kun je niet meer nee zeggen.
Kun je niet gewoon een klein stukje eten en er van genieten?
Wat is de reden dat je zo graag zo veel ervan wilt eten?
Heb je honger, is het verveling? Wat voor gevoel krijg je als je het eet, en wat voor gevoel daarna?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag je familieleden dringend je hiermee te helpen, als ze toch chocola willen eten, dan moeten ze dat doen waar jij niet bij bent, zeker de eerste tijd. Vraag ze hun chocola te verstoppen, zodat je niet weet dat het er is en waar het is. Met iedere verslaving kun je leren omgaan, zodat je het niet meer neemt, maar daar heb je wel de hulp van je gezinsleden bij nodig, zij moeten je steunen. Maak ze duidelijk hoe serieus dit voor je is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had dat met chips, ik begon met het idee, ik neem een klein bakje, maar kon me niet tegenhouden dat ene bakje toch steeds weer aan te vullen. Toen had ik zo het gevoel dat het niet goed voor me is (snel hoge bloeddruk) en heb ik me aangepraat dat ik het niet lust. Ik kan nu hardop zeggen en ik geloof het zelf ook, ik lust geen chips. Zo ook met drop :)
Het kan zijn dat je zoveel zin hebt in chocolade omdat je te weinig eet. Dan wil je lichaam graag zoetigheid, zout, vet eten om snel kcal op te kunnen slaan.
Dus bekijk eens wat je op een dag eet, op probeer die hoeveelheid te verhogen.
Grote kans dat je trek in chocolade afneemt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier kun je zien wat je ongeveer kunt eten op een dag, zit je daarbij in de buurt? http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx

En hier kun je precies berekenen wat je op een dag nodig hebt: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced

Ik ken het wel een beetj, ik had ook periodes waarbij ik heel graag koekjes wilde en dergelijke.
Ik kwam erachter dat ik meer moest eten. Nu ee ik nog steeds wel koekjes, maar slechts af en toe, en gewoon 1 in plaats van het halve pak.
Ritsuka
10 jaar geleden
Met een hele grote dosis wilskracht en de nodige steun van je omgeving.
Op die manier ben ik van het roken af geraakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je aan chocolade denkt, ga dan veel water drinken zodat je er helemaal geen zin meer in hebt.