Waar kan ik in zeeuwsvlaanderen het beste kreukels/alikruiken vinden?

Ben met de kleintjes een weekendje weg en wil graag die zalige slakjes eten met een naald. Nu is mijn vraag waar kan ik deze dichtbij Groede vinden.
en je help met nog meer wanneer je het beste tijdstip erbij geeft ivm afgaand water.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (2)

In de buurt van Groede, ik zou bijna zeggen Bresjes, maar dat is teveel zand,
maar in de buurt van Groede bij camping Napoleonhoeve is aan de kust een haventje, en vandaag 14-6-13 rond een uur of 3 is het laagwater, probeer daar eens ;)
Nou zeggen de vissermannen dat het seizoen pas in Juli begint... lol

Oh ik heb ff google-mappie erbij gezet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je over fietsen beschikt zou je naar op het strand bij Groede of Magereind kunnen fietsen dit leidt naar het strand van Nummer Eén.
Nummer Eén is een buurtschap ten oosten van Breskens
daar kan je Kokhaantjes, of kokkels dus altijd vinden langs de vloedlijn
ook kreukels op de zeewering de plaatsen onderaan de dijken
waar meestal veel grote stenen liggen of bij de golfbreker palen.
alleen kreukels pakken die op stenen vast gezogen zitten,
de andere die op de grond liggen zijn dood of hebben meestal lege schelpen
,seizoen om te rapen is julie tot februari en alleen bij eb en je mag niet te
veel rapen anders kan je een bekeuring krijgen,en ze worden terug gezet
je kan ook naar Cadzand-Bad daar is het ook mogenlijk om kokkels te vinden
en haaientanden naast tanden van haaien, liggen er ook tanden van roggen verborgen in het zand misschien een leuk alternatief
voor kokkels heb je wel een zeef nodig je schept het zand er in en spoelt het in de zee er uit en met wat geluk zitten er een paar kokkels in
wens je in ieder geval veel plezier