Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste een pecannoot kraken zonder de vrucht te breken?

iedere keer dat ik een pecannoot probeer te kraken heb ik helemaal verbrijzelde stukjes noot, er blijft dus niets van over.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat ligt vooral aan het soort notenkraker dat je gebruikt. Ik heb een notenkraker zoals onderstaand plaatje. Daarmee laat je de vrucht (meestal) heel.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
bamibal
10 jaar geleden
Er zijn notenkrakers die alleen de dop kraken en niet de noot. Westmark is bijv. een goed merk voor notenkrakers. Ik heb hem zelf en zelfs walnoten kan je heel uit de dop krijgen.
Hier heb ik een site voor je gevonden waarop je hem eens kan bekijken;
http://www.cookinglife.nl/westmark-notenkraker-coco-deluxe/#technische

Een notenkraker is er in veel uitvoeringen en ze kraken niet allemaal alleen met brute kracht. Sommige hebben maar minimale inspanning nodig en die moet je hebben voor lastige noten! (^0^). Gewoon eens een kijkje nemen in een goede zaak voor huishoudelijke artikelen, of krijg eens een indruk over het algehele assortiment van notenkrakers door te googelen daarop.
(Lees meer...)
amc
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding