Hoe kan ik het beste een pecannoot kraken zonder de vrucht te breken?

iedere keer dat ik een pecannoot probeer te kraken heb ik helemaal verbrijzelde stukjes noot, er blijft dus niets van over.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Dat ligt vooral aan het soort notenkraker dat je gebruikt. Ik heb een notenkraker zoals onderstaand plaatje. Daarmee laat je de vrucht (meestal) heel.
Plaatje bij antwoord
bamibal
10 jaar geleden
Er zijn notenkrakers die alleen de dop kraken en niet de noot. Westmark is bijv. een goed merk voor notenkrakers. Ik heb hem zelf en zelfs walnoten kan je heel uit de dop krijgen.
Hier heb ik een site voor je gevonden waarop je hem eens kan bekijken;
http://www.cookinglife.nl/westmark-notenkraker-coco-deluxe/#technische

Een notenkraker is er in veel uitvoeringen en ze kraken niet allemaal alleen met brute kracht. Sommige hebben maar minimale inspanning nodig en die moet je hebben voor lastige noten! (^0^). Gewoon eens een kijkje nemen in een goede zaak voor huishoudelijke artikelen, of krijg eens een indruk over het algehele assortiment van notenkrakers door te googelen daarop.
amc