Waarvoor moet ik die 3el bloem gebruiken ? (koopmans koekjesmix)

Hoi, ik heb koopmans koekjesmix gekocht, maar er staat dat ik bloem nodig heb om op het werkblad te doen, en ook nog 3 el bloem maar in de 'beschrijving' staat niet waarvoor ik het moet gebruiken, en is biologische tarwebloem ook goed ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Dat doe je op het aanrechtblad om de koekjes op uit te rollen of op de deegroller voor hetzelfde doel en het maakt inderdaad niet uit wat voor bloem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, biologische bloem is even goed. Het gaat er om dat je wat bloem op het aanrecht strooit tegen het vastkleven van het deeg, en daarop het deeg uitrolt voor je de koekjes kan uitsteken. Dus als je een bal deeg hebt , dan leg je die op de met bloem bestoven ondergrond, dan doe je ook een beetje bloem aan de deegrol. Anders plakt het deeg vast aan de ondergrond en de deegrol. Uitrollen tot de gewenste dikte ( eventueel ook een beetje bloem bovenop doen tegen het kleven) en dan kan je de uitgestoken koekjes met een pannekoekenmes of iets dergelijks de koekjes makkelijk optillen en op de bakplaat leggen ( neem zo mogelijk bakpapier, dat hoef je verder niet in te vetten of zo). Succes met je baksel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals de beschrijving al zegt; je hebt bloem nodig om "op het werkblad te doen". De bloem heb je niet nodig voor het recept zelf. Het is de bedoeling dat je de bloem over je werkblad uitstrooit, en je de deegroller er even mee "insmeert" (ik haal de hand waar ik de bloem mee op het werkblad strooi altijd even over de roller). Dit voorkomt namelijk dat het deeg aan je werkblad, of roller blijft plakken. Je kan hiervoor elk soort bloem gebruiken.

Misschien kan je nog wat tips vinden op de sites. Succes met bakken, ik hoop dat ze lukken!

http://www.koopmans.com/producten/koopmans-producten/koekjes/

http://www.smulweb.nl/recepten/351158/Koekjes-van-eigen-deeg