Wat is het verschil tussen kcal & cal?

Ik zie op de sportschool altijd dat ik na 10 minuutjes rennen zo'n 200 calorieën heb verbrand, maar als ik dan zie dat er in een hamburger 255 kcal zitten? Is een kcal echt 1000 cal? Want dan kan je uren sporten voor je die hamburger er weer af hebt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een cal is een calorie, een kcal is een kilocalorie. 1000 calorieen zijn 1 kilocalorie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja net zoals een kilogram 1000 gram is, is een kcal 1000 cal
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ klopt perfect, u heeft dus na één uurtje rennen 0,200 kcal verbrandt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou echt niet depauwroger want een gemiddelde vrouw heeft 2000 kcal per DAG nodig aan eten, die verhouding is helemaal zoek. Dat zou betekenen dat ze voor 2000 kcal 10.000 uur moet gaan hardlopen!