Sportdrank goed voor 6 jarige?

Is sportdrank wel gezond voor een 6 jarige jongen die gewoon thuis in de zetel zit? Volgens mij kan het geen kwaad maar hij drinkt enorm snel en klaagt dan over maagkrampen. De krampen zullen waarschijnlijk wel door het snelle drinken gaan. Maar nu to the point:

De vraag geld dus: Kan een flesje sportdrank (Aquarius red peach) kwaad voor een 6 jarige jongen die op dit moment niet aan het sporten is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K
Amadea
10 jaar geleden
Als je weet dat er veel suiker in zit, en dat een overvloed aan suiker bij kinderen agressie kan veroorzaken, terwijl je dus bovendien aangeeft dat hij er maagkrampen van krijgt. Dan is er dus maar één conclusie: Nee.
Ritsuka
10 jaar geleden
bomvol suikers, zoetstoffen etc.
heel slecht voor een kind!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus alle ander troep die er in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kinderen hebben vaak geen energie nodig, die hebben ze al van zichzelf. De sport en energy drankjes die op de markt zijn, zijn niet voor kinderen, daarom zit er ook geen kinderlogo of plaatje op. Het is een drank voor volwassenen, die dit bij weinig energie, of bij een training kunnen gebruiken. Bovendien zit het bomvol met suiker. Let overigens wel op, wanneer je wél kinderdrankjes koop, die dus echt bestemd zijn voor kinderen, dat het suiker, kleur, geur en smaakstoffen vrij is. Water is overigens het beste tot nog toe, wat je een kind kunt laten drinken.

Het beste antwoord

Nee, zeker is dat spul NIET goed voor een 6-jarige.
Trouwens, echt goed is het voor niemand. Maar een kind van 6 hoort
dit spul niet te drinken.

Dit zit er in:
Water; sacharose; voedingszuur: citroenzuur (E330); wortel- en zwarte bessenconcentraat; natuurlijke aroma’s; natriumchloride; zuurteregelaars: natriumcitraat (E331), kaliumfosfaat (E340) en calciumfosfaat (E341); stabiliseermiddelen: arabische gom (E414) en glycerol-esters van houthars (E445); vitamines B3, E, B6, H, B12; kleurstof: allurarood AC

Bovendien bevat zo'n flesje maar liefst ruim 30 Kcal.
En die bestaan voor een groot deel uit bijna 20 gram suiker, dat is 4 klonten suiker.

Toegevoegd na 6 uur:
http://www.cocacolanederland.nl/Aquarius/Red_Peach.aspx

Toegevoegd na 6 uur:
Klopt dat die calorien niet kloppen, ik gaf 30 Kcal. Dat is voor 100ml.
Een flesje is 250 ml. en volgens hun eigen opgave is dat 77 Kcal.

Dat is voor een kind van 6 echt veel te veel voor iets te drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
van mij ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sterker nog, die calorieën zijn van 100 ml, een flesje is lijkt mij een stuk groter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vroeg me dat ook al af JanLast, ik vind vier suikerklontjes per flesje helemaal niet zo veel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elk glas van 250ml bevat:
http://www.cocacolanederland.nl/Aquarius/Red_Peach.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap het ook niet, want wat jullie zeggen klopt. De informatie komt van hun eigen website.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thx!

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan geen kwaad, in aquarius zit geen caffeine. Máár, er zit wel veel suiker en dergelijke in, dus het is niet erg gezond. De maagkrampen zijn denk ik een maagzuuraanval, dat heb ik zelf ook door die drankjes. Ik zou hem gewoon limonade of fruitsap geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In plaats van limonade of fruitsap hem aanleren gewoon water te drinken. Dat is het gezondst. Natuurlijk mag hij wel bij wijze van uitzondering een keertje iets anders maar door vaak water te laten drinken i.p..v. zoete drank went hij ook niet zo snel aan zoetigheid en daar heeft hij zijn hele leven profijt van.