Kaki is net zo’n verzamelnaam als appel of peer.

Bijvoorbeeld: Sharonfruit is een veredelde kakisoort en lijkt op een vierkante tomaat.

Meestal wordt de kaki als winterfruit gezien. De Sharon is verkrijgbaar van november tot eind maart, de Bouquet Persimon nog korter, van september tot december. Brazilië levert in het voorjaar en in de wintermaanden kaki’s, van september tot december worden ze uit Zuid-Europa gehaald. De meeste kaki’s in de supermarkten zijn Sharons.

Dus weinig kans dat je ze morgen kan kopen.
Maar Nederland heeft nog altijd zo'n 2000 groentenwinkels.
Zoek er dus een in de stad, of het dorp, of waar jij woont.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ze te koop zijn wat betreft seizoen, Albert Heijn verkoopt ze dan.